Żabka-crawl - frog kick

styl pływania w płetwach, używany tylko pod wodą. Stosują go nurkowie jaskiniowi (szczególnie Hogarthian) i osoby nurkujące w suchych skafandrach. Ci pierwsi, aby nie podnosić osadu z dna, Ci drudzy, bo łatwiej ruszać tak nogami niż w crawlu. Techniki tej dobrze jest używać zawsze, kiedy nie chcemy podnosić osadu z dna.

Frog kick od 0 do 1:10' potem zmodyfikowany Frog kick

Zanim dojdę do samego opisu ruchu nóg, wyjaśnię dwa pojęcia:

  • powierzchnia ruchu - płaszczyzna przechodząca przez oś symetrii naszego ciała i nasze barki.
  • powierzchnia górna i dolna płetw - dolna powierzchnia płetwy, to ta która jest od dołu (ma kontakt z ziemia w czasie chodzenia), górna powierzchnia jest po stronie przeciwnej. Oczywiście w czasie nurkowania dolna powierzchnia jest na górze a górna na dole.

Jak to zrobić:

  • nogi są proste lub lekko zgięte w kolanach, płetwy są równolegle do powierzchni ruchu. Możliwa jest też pozycja nóg "na spadochroniarza" (spadochroniarz w locie swobodnym) pod warunkiem, że płetwy są równolegle do powierzchni ruchu.
  • aby wykonać ruch nogami, prostujemy nogi, jednocześnie maksymalnie rozszerzając je na boki, płetwy:
    • jaskiniowcy prowadzą równolegle do wymienionej płaszczyzny (aby nie wywoływać bocznych zawirowań)
    • właściciele suchych skafandrów prowadzą płetwy prostopadle do powierzchni ruchu, dolną powierzchnią na zewnątrz.
  • ruch powrotny nóg polega na energicznym ich złączeniu, płetwy powinny być poziomo, a dolna powierzchnia płetw skierowana do góry.

Powodzenia w treningu.